voltar para Produção Acadêmica

Strategic Management and Performance: Dynamic Aspects of Associations

This paper analyzes the complex association between strategic management and performance, emphasizing the dynamic aspects of the problem. It considers a sample of 149 medium and large Brazilian companies. A longitudinal approach is used considering three periods of time. It provides evidence that the traditional strategic management models are capable of explaining, in most cases, the performance of companies over time. Main conclusions demonstrate that constantly successful companies are those which manage to construct internal favorable conditions associated to objectives, competitive resources and structural characteristics and, only partially, to competitive environment. Macroenvironment and the competitive strategy itself, in general, seem to be less important.

Comentários

Participe da comunidade, deixe seu comentário:

Deixe sua opinião!  Clique aqui e faça seu login.

    Walter Moraes

    Graduação em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal de Pernambuco (1972), mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (1975) e doutorado em Management Sciences - University Of Manchester Institute Of Science And Techonology (1988). Atuou como Direitor Científico da ANPAD - Associação Nacional de Pós Graduação e Pesquisa em Administração (2005-2008) e Diretor Acadêmico da Faculdade Boa Viagem (2006-2009). Atualmente é Professor Titular do Curso de Administração da Univesidade Federal de PernambucoTem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração Estratégica, atuando principalmente nos seguintes temas: estratégia empresarial, estratégia de internacionalização, competição, recursos competitivos e desempenho empresarial.

    Exibir